Kokeilin tehdä rannekorun Peyote-tekniikalla jossa käytetään eri kokoisia helmiä. Pienemmästä suurempaan ja taas pienempään niin tulee kuppimainen tulos.Helppoa kuin mikä ja lopputulos on hauska. Erilaisia ja eri kokoisia helmiä käyttämällä saa vaikka mitä aikaan.

Tässä mun materiaalit ja sen jälkeen lopputulos.

15/0 Delica, 11/0 , 8/0 ja 3mm särmikäs Hematiitti helmi. Ostin WildFire- kuitusiimaa jota monet on kehuneet ja ajattelin koittaa millasta se on. Täytyy kyllä sanoa että ei ole mun makuun. Jotenkin heikompaa kuin FireLine. WildFire tekee sen että jossakin vaiheessa siimaan tulee kohta jossa alkaa näkyä valkoinen väri eli siima alkaa antaa periksi ja ikäänkuin on katkeamispisteessä. Suurennuslasin alla katsoin ja jep...kierteet pettää.Joten aika epävarma  käyttää töihin joissa tarvii ns. pitkää siimaa.

FireLinen kanssa ei ole moista ongelmaa ollut. Yleensä jos on sellanen työ jossa tarvitaan metri tolkulla "lankaa" niin haluan käyttää mieluusti niin pitkää kuin mahdollista ettei tarvitse tehdä väliin solmuja ja jatkaa uudella langalla. Esim. joitakin rannekoruja joihin on mennyt jopa 15m siimaa niin mulla on se koko 15 metriä kertaheitolla neulan päässä.Toki se vaatii kärsivällisyyttä puoleen väliin saakka mutta siihenkin tottuu. Ja vaikka noinkin pitkiä siiman pätkiä oon edes taas vetänyt helmien läpi niin mitään katkeamisen merkkejä ei ole koskaan FireLinessä ollut.  Joten WildFire jäänee mulle käyttöön vain pienten komponenttien tekoon kuten sormukset,korvikset jne.

 

 

IMG_8549.jpg

 

 

 

 

 

 

IMG_8588.jpg

 

 

 

 

 

 

 

IMG_8592.jpg

 

 

 

 

 

 

 

IMG_8591.jpg