Pari viikkoa sitten olin  taas Helmityökurssilla. Tällä kertaa oli koru työn alla , joka tehtiin virkkaaamalla..eli Turkkilainen virkkaus- tyylillä. Täytyy kyllä sanoa, että ei ollut ihan mun juttu, nimittäin en ole koskaan ollut kiinnostunut virkkaamisesta taikka kutomisesta.

Vaikka kotona äiti teki aina valtavia ikkunaverhoja, päiväpeittoja , liinoja ym. ei mulle iskenyt mitään innostusta asiaan...kokeilin kyllä, mutta ei vaan sytyttänyt.

Niin, siis tuo virkkauskoukun pitäminen hyppysisissä tuotti jo ongelmia, kun koukun koko oli 1.25 eli aika ohut. Ja mulla nää kädet ei ole ihan peruskunnossa, työstäni johtuen, niin tuotti kyllä aikamoista kipua ja tuskaa tuo koukun heiluttelu..ja toisaalta myös se, että ei ihan heti avautunut mulle se tekniikka. Sitä työtä sitten purkasin ja alotin edes taas..ja kuvitella saattaa ettei siitä tullut valmista yhdessä päivässä

Ja sain aikaan siis vain ja ainoastaan tällä tekniikalla rannekorun. Tyttöhän sitten tykästyi tuohon malliin kanssa ja halusi, että alan tekemään hänen valitsemillaan väreillä samanlaisen. Noh, enhän oikein voinut kieltäytyäkään.Ja ei muuta kuin alottamaan..mutta oli yksi ongelma..en muistanut pätkän vertaakaan miten se alotetaan..joten You Tubesta sitten onneksi löysin jonkunlaisen videon, jota piti kyllä katsoa moneen otteeseen hidastettuna, jotta ehdin mukaan.

Tällä hetkellä korusta puuttuu muutama sentti ja ongelmana siintää jo työn päättely, jota en myöskään muista. Mutta jahka se koru on valmis laitan sitten kuvia siitä aikanaan. Tässä kuitenkin nyt se mun aikaansaannos kurssilta.

 

 

 

Käytin tässä 5 eri violetin sävyä sekä kirkkaita irisoituja särmikkäitä lasihelmiä, jotka kooltaan 4mm ja siemenhelmet kokoa 9/0. Lukkoon tein riipuksen 8mm särmikkäästä lasihelmestä (värinä Tanzanite).Lukko SterlingHopeaa. Tarkoitus oli tosiaan tehdä myös kaulakoru mutten siis ehtinyt..pitänee sitten koittaa räpeltää kotosalla,jahka kerkiää. Toisena päivänä sitten kurssilla aloitin tekemään erästä vaikeaa rannekorua..johon käytetään ainoastaan siemenhelmiä...juupajuu...enpä saanut siinäkään paljoa tehtyä...eli ei ole valmis kuin 10% ..taisin haukata liian isoa kakkua. Mutta mulla on sellanen tyyli, että jos joku malli mun silmää miellyttää, se pitää tehdä vaikka ois mikä vaikeusaste. Koitetaan sitäkin tehdä tässä joskus..

Nyt on tulevalla viikolla talviloma, joten jotain pitää saada aikaseksi..Olen tällä viikolla tehnyt erään hopeakorusetin, joista puuttuu vain lukot..sitten niitäkin tänne kun ovat valmiit 100%.