Edellisessä ompelu-kategorian postauksessa mainitsin tehneeni vain kerran aiemmin laukun ja sekin virkkaamalla..kuten lupasin sen tänne laittaa niin tässä se nyt sitten on. Lanka oli mun edesmenneen mumman kätköjä..sitä on mulla vielä muutama kerä jäljellä. Mumma oli ns."ammattilais virkkaaja" joka siis teki tilauksesta verhoista päiväpeittoihin ja ties mihin..Mun äitini myös oppi tuon jalon taidon anopiltaan eli mummalta ja virkkasi myös paljon. Mua ei sillain koskaan virkkaaminen ole kiinnostanut ja taidot ei tällä hetkelläkään riitä kuin suoran mallin eli ns. patalapun tekemiseen ja sillä mallilla tämäkin veska on tehty.

Myös laukun ns. leuka on mumman varastoista ..vielä on yksi mulla jäljellä. Ainoastaan ketjun ja vuorikankaan olen ostanut itte. Muistan, että tää oli viheliäistä lankaa virkata, koska se on niin ohutta.Melkein kuin ompelulankaa.Ja toisaalta tuo musta-hopea väritys teki monta kertaa hankaluuksia työstää. Ja tän laukun olen siis tehnyt n. 15 vuotta sitten. Koko on aika pieni , mutta just sen kokonen, että sinne mahtuu tärkeimmät tilpehöörit kun  iltajuhlissa on.

Vaikka tämä laukku ei ole tehty ompelemalla niin laitan sen Ompelu-kategoriaan, koska ompelen niin vähän ja virkkaaminenkaan ei ole se mun laji niin en ala tekemään uutta kategoriaa sitä varten. Vastaisuudessa täällä saattaa olla myös kutomista ym. vastaavia projekteja.

006-normal.jpg

 

 

007-normal.jpg